Case studies

Santander Bank Polska – Ubezpieczenia

Ubezpieczenie w banku, czyli jak rozszerzyć ofertę instytucji finansowej.

Background:

Produkty pozwalające zabezpieczyć się na finansowo dostępne były w Santander Bank Polska od dawna, jednak dopiero realne zagrożenie zachorowaniem na COVID-19 sprawiło, że Polacy uświadomili sobie potrzebę ubezpieczenia siebie i swojej rodziny. Wzrost zainteresowania produktami ubezpieczeniowymi sprawił, iż otrzymaliśmy zadanie zrealizowania kampanii wizerunkowej połączonej z elementami sprzedażowymi.

Jaki mieliśmy pomysł?

Analiza insightów – szczególnie tych powstałych w wyniku pojawienia się pandemii – pozwoliła nam zrozumieć, że tematem, który towarzyszy zdecydowanej większości Polaków jest docenianie. Docenianie chwili, docenianie relacji, wolności, pracy i możliwości spędzania czasu wolnego tak, jak się chce.
Produktem, który naturalnie odegrał pierwsze skrzypce w trakcie kampanii, było Ubezpieczenie Zdrowia i Życia. Celowo zrezygnowaliśmy z natarczywych formatów video/display i postawiliśmy na merytoryczne i pogłębione treści contentowe zawarte w artykułach, które powstały w agilowej współpracy z Santander Bank Polska.
Edukacyjna kampania wyrażająca się językiem benefitów sprawiła zdecydowanego wzrost zainteresowania produktami ubezpieczeniowymi dostępnymi w ofercie banku i, co równie ważne, doprowadziła do znaczącego wzrostu sprzedaży tak wśród obecnych, jak i nowych klientów Santandera. Ruch kierowaliśmy na specjalnie przygotowany landing page, którego główny komunikat wyrażał się w headline „Cenisz zdrowie i życie – ubezpiecz je”.

Podsumowanie:

Komunikacja produktów ubezpieczeniowych obwarowana jest szeregiem obostrzeń prawnych. Właśnie dlatego wartościowy i pozwalający pogłębić swoją wiedzę content to rozwiązanie pozwalające osiągnąć zaskakujące efekty. Co bardzo ważne – nie polegające wyłącznie na pozyskaniu leadu czy adhocowej sprzedaży, ale budujące świadomość banku jako partnera uważnie słuchającego i rozumiejącego potrzeby swoich klientów. A przecież trudno nie zgodzić się z myślą, że klient, który nam ufa to najcenniejszy kapitał każdego banku!

Efekty / Przykłady komunikacji: